1.8 Turbo
Już w połowie lat 90. inżynierowie z Volkswagena doszli do wniosków płynących z idei downsizingu. Zamiast instalować sześciocylindrowe silniki o znacznej pojemności skokowej, postawiono na niewielką czterocylindrową konstrukcję wspartą turbodoładowaniem. Efekty prac specjalistów zaprezentowano w 1995 roku pod maską Audi A4 B5. Do oferty trafiły dwie różniące się nieznacznie konstrukcją i osprzętem generacje silnika, słabsza wytwarzała 150-180 KM, zaś topowa 210-225 KM. Poza usprawnionym oprogramowaniem sterującym, zmieniono także turbosprężarkę mogącą znieść znacznie większe obciążenia.
Dwudziestozaworowy silnik, pomimo zaawansowanej budowy, ochoczo współpracuje z sekwencyjną instalacją gazową, nie sprawiając większych problemów. Jedynie w mocno zużytych egzemplarzach napęd rozrządu może zacząć głośniej pracować, sygnalizując konieczność rychłej interwencji mechanika. Spośród przytrafiających się awarii warto wymienić sporadycznie szwankującą sondę lambda, przepływomierz czy padające cewki zapłonowe.