Szefujący marce Peugeot Jean-Philippe Collin zapowiada odważny program rozwijania oferty produktowej, która wzbogaci się m.in. o kompaktowe auto terenowe oraz pojazd klasy wyższej średniej.
Jak podkreśla Jean-Philippe Collin, dyrektor generalny Automobiles Peugeot, francuska marka dzięki swoim produktom obejmuje aktulanie 72% całego rynku, natomiast cel na przyszłość wynosi ponad 90%.
Oto jakie nowości szykuje producent znad Sekwany w najbliższym czasie:
- minivan (druga połowa 2009)
- kompaktowa terenówka/crossover (druga połowa 2009)
- sedan klasy wyższej średniej
W przypadku tego ostatniego modelu, Jean-Philippe Collin mówi, że "może to być coś innego w stosunku do obecnych wyobrażeń klientów dotyczących samochodów typu sedan".
Szefostwo francuskiej marki liczy na dalszy wzrost sprzedaży opartej na sukcesach nowoczesnej gamy pojazdów dostawczych Peugeot oraz sukcesywnemu rozwijaniu gamy modelu 308.
Nowością w gamie Peugeot 308 będzie premiera wersji CC (wiosna 2009). Sportowy model 308 RC Z ma natomiast szansę pojawić się już jako gotowy produkt podczas wystawy branżowej Frankfurt 2009, a do salonów dealerskich zawitać w pierwszych miesiącach 2010.
Jean-Pierre Collin nie chciał oficjalnie potwierdzić planów marki Peugeot, która według dobrze poinformowanych źródeł pracuje nad autem klasy crossover. Projekt nosi roboczą nazwę T84. Mówi się o tym, że samochód nazwany jako Peugeot 3008 mógłby pojawić się na rynku już wiosną przyszłego roku jako model z napędem na dwa koła.
W roku 2011 możemy natomiast spodziewać się debiutu napędu hybrydowego (wykorzystanie jednostki Diesla), który trafić może ewentualnie pod maskę Peugeot 308 oraz większych modeli francuskiej marki.
Jak pokazują wrześniowe wyniki sprzedażowe z rynku francuskiego, Peugeot 308 jest aktualnie trzecim najchętniej kupowanym modelem nad Sekwaną, notując w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej wzrost o 81,7%. Pierwsze miejsce na liście zajmuje natomiast 207-ka ze wzrostem rzędu 20,1%.
Oba modele Peugeot dzieli natomiast Renault Clio z dynamiką wzrostu wolumenu sprzedaży o ponad 47%.
Źródło: Samar.pl