Fotoradar zbankrutował

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta
Obraz

Koniec z polowaniem na kierowców pod Ustką. Zmotoryzowani walnie przyczynili się do plajty urządzenia.

Kierowcy przykładnie respektowali ograniczenia prędkości, nie dając zarobić fotoradarowi na własne utrzymanie. Władzom gminy nie opłacało się go więc już rozstawiać na gminnych drogach, bo koszty obsługi i obróbki zdjęć przewyższały wysokość wystawianych mandatów. Turyści chętnie odwiedzają nadbałtycki kurort. Całe rzesze ciągną na wakacje do Ustki, czy nie mniej popularnych Rowów. Przenośny fotoradar miał być łatwym sposobem na zarobek dla władz gminy.

Jeszcze w poprzednim sezonie jednego dnia potrafił złapać nawet 500 kierowców! Gminni księgowi zacierali ręce.

Ale tegoroczny sezon okazał się wyjątkowo „pechowy”. Maszyna nie była w stanie zarobić na własne utrzymanie. Liczba samochodów złapanych przez ustecki fotoradar spadła do zaledwie 20 dziennie. Do tego kierowcy przekraczali dozwoloną prędkość o zaledwie 5 kilometrów.

- Kierowcy sami zaczęli jeździć wolniej, co przełożyło się na podjęcie decyzji o rezygnacji z urządzenia. A średnia prędkość przekraczana przez kierowców pozwalała na wystawienie co najwyżej mandatu w wysokości 50 złotych. Obróbka zdjęcia i koszty wysyłki mandatu do kierowcy wahają się w granicach 65 złotych - tłumaczy Anna Sobczuk-Jodłowska, wójt gminy Ustka.

I tak oto fotoradar trafił do magazynu firmy, która ten radar wynajmowała władzom gminy...
- W ogóle nie jest mi żal po tym urządzeniu. Fotoradary tylko miejscowo poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Niech lepiej drogi zbudują - mówi nam kierowca Mirosław Winiaszek (56 l.) z usteckiego Grabna.

A inni zmotoryzowani mówią, że kierowcy z całej Polski mogą brać przykład z tego co stało się z usteckim fotoradarem. Wystarczyło zdjąć nogę z gazu, a już skończyło się polowanie na drodze.
- Postawa kierowców jest warta pochwały - przyznaje podkomisarz Robert Czerwiński (34 l.) ze słupskiej policji.

Polecamy wydanie internetowe Fakt.pl:
Bill Clinton przechodzi na weganizm

lop

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025