FORD MONDEO ST220

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/mondeo-st-przod.jpg',600,420) ) |
| --- | Wprowadzenie na rynek Focusa ST170 i Mondeo ST220 ma na celu przyciągnięcie do salonów Forda klientów szukających mocniejszych wrażeń. Coraz więcej kierowców, zwłaszcza tych młodych, oczekuje po samochodzie czegoś więcej niż komfortu, funkcjonalności i dobrych właściwości jezdnych.
Kierowcy chcą czuć adrenalinę! Czy Ford Mondeo ST potrafi ją wyzwolić?
Wyświetl osiągi
Wyświetl parametry silnika
Wyświetl dane dotyczące zawieszenia

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/gif/229/mondeo-st-silnik.gif',482,557) ) |
| --- | Najważniejsza jest moc! Fordowi Mondeo ST220 ma 226 KM (166 kW) przy 6,150 obr/min. Maksymalna wartość momentu obrotowego to 280 Nm przy 4,900 obr/min. Takie parametry zapewnia sześciocylindrowa wersja 3. litrowego silnika Duratec. Jego głowica jest wykonana ze stopu aluminium. Zrezygnowano z wałka wyrównoważającego,. Wystarczyło zastosowanie odpowiedniej ilości przeciwciężarów wału korbowego, które zapewniają prostszy sposób wyrównoważenia pracy silnika. Ze względu na wyraźnie sportowy charakter, silnik Duratec ST V6 został wyposażony w bardziej wydajny układ chłodzenia. Niezbędne stało się także zainstalowanie chłodnicy oleju. Silnik Duratec V6 otrzymał podwójny układ wydechowy.
Wszystko to razem rozpędza Forda Mondeo ST220 od zera do 100-km/h w 7,1 sekundy i zapewnia maksymalną prędkość 243 km/h.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/mondeo-st-tyl.jpg',600,350) ) |
| --- | Konstruktorzy musieli dostosować układ napędowy napędzający przednie koła do zmienionej geometrii zawieszenia obniżonego o 15 mm. Wersje 4- i 5-drzwiowe Forda Mondeo ST220 mają tylne zawieszenie wielowahaczowe. Położenie każdego z kół jest ustalane za pomocą czterech elementów - dwóch dolnych wahaczy poprzecznych, jednego wahacza wzdłużnego oraz kolumny zawieszenia. W tylnym zawieszeniu wersji kombi Forda Mondeo ST220 zastosowano układ z wzdłużnym płaskim wahaczem ustalającym, podwójnymi wahaczami trójkątnymi oraz podwójnymi drążkami poprzecznymi. Automatycznie działający mechanizm samopoziomujący tylne zawieszenie jest dostępny w wyposażeniu seryjnym.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/mondeo-st-kombi.jpg',600,347) ) |
| --- | Obręcze kół z lekkiego stopu mają wymiary 18x7 cali. Ich szprychy mają umożliwić skuteczniejsze chłodzenie tarcz hamulcowych we wszystkich czterech kołach. w wyposażeniu fabrycznym montowane są opony o wymiarach 225/40R18. W sezonie jesienno-zimowym producent zaleca zakładanie opon zimowych o tych samych rozmiarach.
Układ kierowniczy Forda Mondeo ST220 ma krótsze przełożenie zębatej przekładni kierowniczej, dzięki czemu samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicy. Również szybciej i skuteczniej reagują hamulce. Dopomóc kierowcy w posługiwaniu się zarówno kierownicą, jak i hamulcami mają standardowo instalowane systemy ABS oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy). Z przodu tarcze wentylowane mają średnicę 300 mm, w tylnych kołach zastosowano zwykłe, niewentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 280 mm. Droga hamowania z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania wynosi 37 m.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/mondeo-st-wnetrze.jpg',600,385) ) |
| --- | Wygląd zewnętrzny i zewnętrzny Forda Mondeo ST220 ma zapowiadać emocje płynące z jazdy. Samochód jest niemal niezauważalnie niższy (tylko 15 mm), lecz spojler boczny biegnący przez całą długość pojazdu wizualnie go obniża. Sportowego charakteru dodają też szesnastoszprychowe, osiemnastocalowe felgi i dwie końcówki rur wydechowych.
W środku przekonujemy się, że Mondeo ST220 to w istocie samochód luksusowy, któremu przydano mocy i sportowego charakteru. Pokryte skórą sportowe przednie fotele Recaro, specjalne wykończenie deski rozdzielczej, elegancja detali.
Wnętrze dobrze charakteryzuje przeznaczenie tego samochodu – luksusowej zabawki, która prócz komfortu i prestiżu ma właścicielowi przysporzyć emocji. Importer deklaruje, że Mondeo ST220 jest przeznaczony dla kadry zarządzającej i dobrze opłacanych specjalistów. Biorąc pod uwagę fakt, że samochód będzie oferowany we wszystkich wersjach nadwozia, można oczekiwać sporego zainteresowania prezesów pragnących zapłacić 122,5 tys za taką właśnie ciężarówkę.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/focus-st+mondeo-st.jpg',681,376) ) |
| --- | Przeczytaj też o Fordzie Focusie ST170

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025