Ford Edge również dla Europy
Ford zaprezentował nowego dużego SUV-a Edge, który po raz pierwszy wejdzie do sprzedaży w Europie w 2015 roku. Druga generacje tego modelu została zaprojektowana tak, aby być modelem globalnym, czyli spełniać nie tylko wymagania klientów amerykańskich, ale również tych ze Starego Kontynentu.
Nowy Ford Edge będzie wyposażony w adaptacyjny układ kierowniczy, a także technologię aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation) oraz przednią kamerę (Front Split View Camera). Adaptacyjny układ kierowniczy nieustannie zmienia przełożenie w stosunku do aktualnej prędkości jazdy, optymalizując w ten sposób reakcje układu. Technologia przedniej kamery ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni zainstalowaną w przedniej części auta. Ford Edge zawiera także specjalnie zaprojektowane wloty w bocznej części nadwozia, które tworzą „kurtynę powietrzną” zwiększającą wydajność aerodynamiczną podczas jazdy z dużą prędkością.
W Europie nowy Ford Edge będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o pojemności 2 litrów w dwóch wersjach do wyboru. Podstawowy będzie oferował moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Model ten zostanie wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną. Drugi, o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm, będzie współpracować z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift wyposażoną w dźwigienki do ręcznej zmiany biegów.
Ford obiecuje, że Edge będzie zapewniał wyjątkowe jak na tę klasę prowadzenie, a doświadczenie pokazuje, że amerykańska marka należy do liderów jeśli chodzi o konstrukcję zawieszenia i podwozia. „Europeizacja” modelu nie polega jednak tylko na zaoferowaniu diesli i stworzeniu świetnego zawieszenia. Nowy Edge musi też być stylistycznym kompromisem pomiędzy tym jak samochody wyglądają w Ameryce, a jak w Europie. Dlatego projektanci mieli równie ważne zadanie co inżynierowie.