Fluence na prąd
Po prezentacji koncepcyjnego Fluence w wersji elektrycznej na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2008 roku, Renault zaprezentowało obecnie produkcyjną wersję Fluence Z.E., która w 2011 roku znajdzie się w sprzedaży w Izraelu, Danii i innych krajach Europy.
Sedan Fluence Z.E. będzie jednym z pierwszych w pełni elektrycznych pojazdów segmentu C na rynku. Pod jego maską znajdzie się 95-konny motor elektryczny produkujący maksymalny moment obrotowy 226 Nm.
Zainstalowane na pokładzie akumulatory litowo-jonowe będzie można całkowicie naładować przy pomocy zwykłego gniazdka prądu w czasie od 6 do 8 godzin, co pozwoli na przejechanie 160 kilometrów. Szybkie ładowanie (w około 30 minut) możliwe będzie dopiero w 2012 r., gdy tylko powstanie odpowiednia infrastruktura.
Elektryczne Renault Fluence będzie budowane obok konwencjonalnych braci zasilanych benzyną i olejem napędowym w tureckiej fabryce OYAK, a do sprzedaży w Europie wejdzie w 2011 roku.
W tym samym czasie do sprzedaży wejdzie elektryczna wersja Kangoo. Model Express Z.E. podobnie jak elektryczny Fluence będzie miał zasięg 160 km. Napędzane elektrycznie Kangoo posiada wszystkie zalety użytkowe wersji spalinowej - tę samą pojemność od 3 do 3,5 m3 oraz ładowność (650 kg).