Ford Focus
Twórcy nowego Focusa mogli wykazać się odrobiną finezji, projektując przedni i tylny pas auta. Z przodu widzimy trochę nienaturalnie rozciągnięty zderzak z trzema dużymi atrapami, a z tyłu lampy w charakterystyczny sposób zachodzące na bok nadwozia. I na tym koniec awangardy. Reszta zaprojektowana z gustem, ale bardzo podobnie do wielu innych, współcześnie produkowanych aut.
O ile nowy Focus może nieco rozczarować pod względem stylistycznym, o tyle pod względem technicznym na pewno was nie zawiedzie. Nie chodzi o trwałość, bo tą poznamy dopiero za kilka lat, ale o nowoczesne rozwiązania, zarezerwowane do tej pory dla samochodów wyższej klasy. Do niedawna w klasie kompakt mogliśmy tylko marzyć o takich rozwiązaniach jak system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, czy układ wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu.
Pod maską mogą się znaleźć silniki o pojemności 1.6 lub 2.0 litra. Jednostki benzynowe występują tylko w wersjach o pojemności 1.6 litra. Bez turbodoładowania osiągają moce 105 i 125 KM. Wersje z turbiną i bezpośrednim wtryskiem paliwa mają odpowiednio 150 i 182 KM. W przypadku diesli w każdym zdecydowano się na zastosowanie turbosprężarki. Jednostki o pojemności 1.6 uzyskują moce 95 i 115 KM. Dwulitrowy diesel występuje w odmianach o mocy 115 (tylko w połączeniu z 6-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią Powershift), 140 i 163 KM.