Lekkie sportowe kabriolety to dzisiaj domena Japończyków, a model MX-5 jest najlepiej sprzedającym się i najpopularniejszym samochodem w klasie. Jednak wcześniej to Alfa Romeo Spider była wyznacznikiem dla samochodów tego typu. Teraz włoska marka ma szansę na powrót na szczyt i to w jeszcze lepszej formie.
Oba samochody - japoński i włoski - będą do siebie bardzo zbliżone. Tylnonapędowe roadstery o niewielkiej masie będą produkowane w fabryce Mazdy w Hiroszimie. Każda marka będzie stosować swoje jednostki napędowe, a co najważniejsze - oba modele będą wyglądać zupełnie inaczej. Można zatem liczyć na to, że otrzymamy Alfę z piękną stylistyką i wzorową jakością znaną z Mazdy.
Po przejęciu Chryslera i ekspansji Fiata pozostaje pytanie, czy będzie to jednorazowy projekt, czy może zapowiedź dłuższej współpracy. Sergio Marchionne stojący za sterami Fiata jest przekonany o dalszej kooperacji z Mazdą. Firmy mają rozmawiać o możliwościach dalszej współpracy, tym razem w Europie. Może to oznaczać, że niedługo będzie można kupić Fiaty z logo Mazdy. Kolejną kwestią jest to, czy ta współpraca może prowadzić do czegoś więcej. W czasie, gdy mniejszym markom bardzo ciężko konkurować na światowych rynkach nie można wykluczyć ściślejszego połączenia się firm.
sj