Nowy model osobowego Audi, A5 doczekał się wreszcie wersji z odkrytym dachem. A5 Cabriolet to auto, które nikogo nie pozostawia obojętnym. Czteroosobowy kabriolet z miękkim dachem łączy sportowy charakter z emocjami, jakie daje jazda pod gołym niebem oraz doskonałym komfortem.
Dzięki pięciu mocnym silnikom, dynamicznym zawieszeniom oraz szerokiej palecie opcji, nowe Audi może stać się najatrakcyjniejszym kabrioletem w klasie średniej. S5 Cabriolet wyposażono między innymi w nowy, trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pierwsze kabriolety Audi A5 trafią do klientów w drugim kwartale 2009 roku.
Tak jak wszystkie otwarte modele Audi, także nowy A5 Cabriolet ma klasyczny miękki dach. Lekki softtop otwiera się w ciągu 15 sekund, a zamyka w 17 sekund. Jako opcję Audi oferuje także dach izolowany akustycznie, który obniża odgłosy wiatru prawie do poziomu typowego dla limuzyn. Otwierany dach Audi A5 Cabriolet składa się w taki sposób, że zajmuje tylko niewiele miejsca w bagażniku, który po złożeniu dachu ma pojemność 320 litrów - największą w swojej klasie. Pomyślano również o składanej tylnej kanapie, ze składanym oparciem i dużym otworem na długie przedmioty, która po złożeniu pozwala przewozić bagaż o objętości aż do 750 litrów.
A5 Cabriolet dostępny będzie z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 180 KM do 265 KM. Wszystkie jednostki napędowe zaopatrywane są w paliwo przez bezpośredni wtrysk, a cztery z nich mają turbodoładowanie. Za przenoszenie siły napędowej odpowiedzialna jest sześciobiegowa skrzynia manualna, bezstopniowa przekładnia multitronic lub niezwykle szybka 7-biegowa S tronic.
Obok napędu na przednią oś Audi oferuje, dla mocniejszych silników stały napęd na wszystkie koła - quattro. Sportowy mechanizm różnicowy rozdziela siły napędowe w sposób zmienny między tylne koła. Uzupełnieniem tego pakietu jest system Audi drive select, przy użyciu którego kierowca może wybrać charakterystykę reakcji na pedał gazu, punkty zmiany przełożenia 7-biegowej przekładni Stronic lub multitronic, a także sposób działania wspomagania układu kierowniczego servotronic.
Audi drive select można zamówić tylko w połączeniu z jedną lub kilkoma z następujących technologii: sportowym dyferencjałem, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym. Ten ostatni jest rozwiązaniem, które dzięki przekładni planetarnej zmienia przełożenie w zależności od prędkości nawet o 100%.
* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Najbardziej dynamiczny model tej serii to Audi S5 Cabriolet. Trzylitrowy silnik TFSI V6 z kompresorem doładowującym rozwija swoją moc 333 KM i moment obrotowy 440 Nm. Napęd quattro, sportowe zawieszenie z 18-calowymi kołami oraz szereg specjalnych elementów wyposażenia podkreślają atletyczną siłę Audi S5 Cabriolet.
Źródło: Audi