Renault Laguna II
W rankingu niemieckiego TUV, auto znalazło się w czołówce najbardziej awaryjnych samochodów segmentu D (37,2 proc.). Mimo to, z uwagi na przystępne ceny (od ok. 5 tys. zł), używane egzemplarze nadal budzą zainteresowanie potencjalnych klientów. Czy warto więc zainteresować się tym autem?
Zdaniem eksperta: Renault Laguna II generacji to samochód, który rzeczywiście trapi duża liczba usterek. Na pierwszym miejscu pojawiają się problemy z elektroniką. Zaczynając od drobnych awarii takich jak np. usterki mechanizmu szyb (koszt co najmniej kilkaset zł), po te, które skutecznie utrudnią nam eksploatację auta (przykładem niech będzie karta Hands Free – koszt ok. 700 zł). Kolejne elementy, których trwałość pozostawia wiele do życzenia, to turbosprężarka, koło dwumasowe, przepustnica, wtryskiwacze. Dochodzi również do uszkodzeń zaworów EGR (koszt ok. 800 zł). Zawieszenie, jak przystało na francuskie auto, jest komfortowe, ale niezbyt dobrze znosi stan naszych dróg, przez co również będzie wymagało częstych interwencji mechanika. Przykładem niech będą poduszki znajdujące się w tylnej belce (koszt ok. 700-800 zł). Reputacji tego samochodu nie poprawiają egzemplarze sprowadzone, a takich na rynku wtórnym jest sporo. W większości mają one za sobą poważne naprawy powypadkowe i zaniżone przebiegi.
Najgorszą możliwą wersją, zarówno pod względem osprzętu jak i silnika, jest popularna w ogłoszeniach 2.2 dCi , a na drugim miejscu 2.0 IDE który również należy to ścisłego grona nieudanych nowinek. Najbezpieczniejszy wybór to 1.6 16V bądź odrobinkę mocniejszy 1.8 16V – niestety tych aut jest najmniej na rynku.