Opel Vectra C 3.0 CDTI V6
Zaprezentowana w 2002 roku Vectra ma na rynku wtórnym liczne grono zwolenników. Głównie za sprawą wysokiej użyteczności, bogatego wyposażenia większości egzemplarzy pojawiających się w ogłoszeniach i oczywiście atrakcyjnych cen. Okazuje się jednak, że zakup topowej wersji z silnikiem wysokoprężnym - można ją nabyć już za kilkanaście tysięcy złotych - może być tak naprawdę początkiem poważnych problemów.
Zdaniem eksperta: Jest to jednostka opracowana przez Isuzu (oznaczenie 6DE1 i Y30DT w przypadku Opla), która trafiła również pod maski samochodów takich producentów jak Saab i Renault. Trapi ją poważny problem związany z jej przegrzewaniem się. Wytwarzające się ciśnienie powoduje dosłownie wyrzucanie płynu chłodniczego, co skutkuje poważną awarią tej jednostki napędowej, a mówiąc najprościej jej zatarciem. Jednym wyjściem w takiej sytuacji jest wymiana silnika – koszt używanego to co najmniej kilka tysięcy złotych. Poza tym auto trapią standardowe usterki dla tego modelu, a że nie ma ich zbyt wiele, to pozostałe wersje (oprócz najsłabszego diesla 2,0) można polecić z czystym sumieniem.