BMW X5 E53
Pierwszy SUV BMW przyjął się na rynku nadzwyczaj dobrze, a dziś stanowi ciekawą opcję dla osób gustujących w używanych pojazdach tego typu. Auto oferowano z czterema jednostkami benzynowymi i jedną wysokoprężną (występującą w dwóch odmianach). Najstarsze egzemplarze pochodzą z 1999 roku, a na ich zakup będzie trzeba przeznaczyć minimum 30 tys. zł.
Zdaniem eksperta: Większość X5 oferowanych na rynku wtórnym to samochody bogato wyposażone. Oznacza to, że mocno naszpikowano je elektroniką, która w razie ewentualnej awarii nie będzie tania w naprawie. Ale nie to jest głównym minusem tego modelu. Słabym elementem X5 są automatyczne skrzynie biegów. W przypadku awarii tego podzespołu należy liczyć się z kosztami co najmniej kilku tysięcy złotych. Podobnie jeśli chodzi o naprawy zawieszenia i wymiany jego najważniejszych podzespołów na nowe. Tutaj kwoty wydane będziemy również liczyć w tysiącach złotych: od 2 tys. zł w opcji ekonomicznej aż do 5 tys. zł przy większych interwencjach. Warto wziąć to pod uwagę, kupując używany egzemplarz.