Alfa Romeo 147
Jest to jeden z samochodów w przypadku którego wyboru dokonuje się sercem, a nie rozumem. I nie ma się temu co dziwić – według wielu użytkowników tego auta, jego wygląd jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny niż np. niemieckich konkurentów w tym segmencie. Auto zostało zaprezentowane w 2000 roku, a jego produkcję zakończono pięć lat temu. Model 147 występował z trzema jednostkami benzynowymi - w tym 1.6 dostępny w dwóch wariantach mocy - i jednym silnikiem wysokoprężnym, występującym w sześciu wariantach. Używaną Alfę możecie kupić już za ok. 6000 zł. Będzie to jednak egzemplarz z początku produkcji.
Zdaniem eksperta: Przeważają obiegowe opinie, mówiące o tym, że używane Alfy charakteryzują się wysoką awaryjnością, a ich zakup będzie sporym ryzykiem. Nie do końca się z tym zgodzę. Dobrze utrzymana 147 w szczególności zaopatrzona w silnik JTD, zbytnio nie „wyczyści” naszego portfela. W tym przypadku największym problemem jest sprzęgło z kołem dwumasowym (ok. 2200 zł) oraz filtr cząstek stałych, który w ASO kosztuje z wymianą aż 7000 zł, przez co wiele samochodów używanych jest już „po modyfikacjach” i go po prostu nie posiada. Problematyczne również jest przednie zawieszenie, ale ceny jego naprawy jedynie nieznacznie odbiegają od średniej klasowej – oczywiście w górę. Jednostki benzynowe niestety są mniej godne do polecenia, szczególnie ze względu na nieprzewidywalny układ rozrządu, który czasem przedwcześnie ulega awarii. Jazda benzynową Alfą potrafi więc dać naprawdę dużo przyjemności choć niestety potrafi też przyprawić o zawrót głowy z powodu kosztów.