*Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje najnowszy model Infiniti M. Samochód będzie napędzany silnikiem benzynowym lub diesla, a w niedalekiej przyszłości także napędem hybrydowym. *
Czterodrzwiowe nadwozie modelu M o długości blisko 5 m wyróżnia się nowymi, kuszącymi liniami. Samochód ma również znakomite parametry aerodynamiczne: niski opór (Cx: 0,27) i duży docisk przy wysokich prędkościach, uzyskane między innymi dzięki charakterystycznemu kształtowi pokrywy bagażnika.
Według producenta kabina Infiniti M jest najlepiej dopracowaną w historii firmy. Wybór skórzanych tapicerek modelu obejmuje między innymi semi anilinę. We wnętrzu znajdziemy także drewno jesionowe powlekane proszkowanym srebrem.
Nowe elementy to między innymi system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control), system zapobiegania kolizjom bocznym, nowoczesna klimatyzacja "Forest Air" oraz inteligentny pedał gazu, który pomaga kierowcy oszczędzać paliwo.
Wszystkie europejskie wersje Infiniti M są napędzane silnikami V6. W modelu M37 znajdziemy jednostkę benzynową o pojemności 3.7-litra z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów. Jego moc 320 KM dobrze współgra z momentem obrotowym wynoszącym 360 Nm.
Drugim oferowanym motorem jest trzylitrowy silnik diesla napędzający wersję oznaczoną M30d. Ta jednostka z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, generuje moc 238 KM i aż 550 Nm momentu obrotowego.
Zarówno samochody gamy M z silnikiem benzynowym, jak i z silnikiem diesla standardowo wyposażone są w automatyczną siedmiobiegową przekładnię Infiniti z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control). Wersja S ma z kolei dodatkowo łopatki przy kierownicy.
* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ INFINITI M * Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Infiniti zaprezentuje model M37 w wersji S. Jest on wyposażony w technologię 4WAS (4-Wheel Active Steering), której istotą są cztery koła skrętne.
Oprac. Michał Zwara