Opel Astra Bertone
Wbrew powszechnym opiniom i powielanym stereotypom, wśród sportowo nastawionych kierowców zdarzają się także osoby potrafiące wypracować pewien kompromis pomiędzy osiągami a kosztami eksploatacji. Dla nich ciekawą propozycją wartą rozważenia jest doskonale wszystkim znany Opel Astra II (w nomenklaturze Opla G). Jednak nie warto interesować się przeciętnie wyglądającym sedanem, kombi czy hatchbackiem, lecz stylowym coupe narysowanym przez Bertone. Pod włoską stylizacją znajdziemy seryjny przedział pasażerski, czasem ze sportowymi akcentami jak i nieskomplikowaną mechanikę. Dzięki niej koszty użytkowania nie przerosną naszego budżetu.
Spośród benzynowych jednostek napędowych na naszą uwagę zasługują dwie pozycje, 2.2 i 2.0 Turbo. Wolnossący 2.2 oferuje kierowcy skromne 147 KM rozpędzające dwudrzwiowego Opla w 8 sekund do 100 km/h. Topowy doładowany silnik legitymuje się stadem 190 KM i 250 Nm, nienaganna współpraca z pięciostopniową manualną przekładnią owocuje przyspieszeniem do setki w 7 s i prędkością maksymalną 240 km/h. Problem w tym, że policyjna Alfa jest jeszcze szybsza.