Renault Megane
W ofercie od 2008 roku jest Renault Megane III. Występuje jako pięciodrzwiowy hatchback, trzydrzwiowy hatchback (szumnie zwany coupe), kombi i coupe-cabrio. Nie możemy zapomnieć jednak o Fluence, będącym de facto modelem Megane w wersji sedan. Kolejna francuska interpretacja ideału segmentu C oferuje pojemne wnętrze, zdolne bez uszczerbku na zdrowiu czwórki pasażerów, dowieźć ich do odległego celu. Jakość wykonania konsekwentnie rośnie z każdą kolejną odsłoną, coraz mniej jest niedoróbek, spowodowanych niestarannym montażem.
Benzynowa paleta jednostek napędowych trzeciej wersji kompaktu od Renault składa się z czterech silników: 1.4, 1.6 i 2.0. Najsłabszy jest 100-110-konny 1.6 16V, wprawiający z powodzeniem w ruch miejskie Clio. Dużo lepiej z napędzaniem Megane radzi sobie dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, generujący 143 lub 180 KM. Najmniejszym źródłem mocy w katalogu jest 1.4 TCE, wytwarzający 130 KM z pomocą doładowania. Podstawowym dieslem był i jest 1.5 dCi, montowany w większości modeli koncernu Nissan-Renault. W zależności od osprzętu i zainstalowanego oprogramowania sterującego, generuje od 85 do 110 KM. Niespełna 20 KM więcej oferuje nieco starszy 1.9 dCI, pracujący w służbie Renault od prawie dekady. Chcąc nadać Megane więcej wigoru, nieokupionego dużym zapotrzebowaniem na olej napędowy, warto zainteresować się wersją rozwojową tego silnika. Z dwóch litrów pojemności uzyskano 150 i 160 KM.