Peugeot 308
Jednym z najświeższych kompaktów, mieszczących się w 30 tys. zł jest Peugeot 308. Dysponując tą kwotą, można nabyć auto z 2009 roku. Produkowany w Austrii, kompaktowy lew w porównaniu do poprzednika urósł, co widać gołym okiem po zajęciu miejsca w kabinie. Tworzywa sztuczne, pochodzące z najwyższej kompaktowej półki wyprofilowano w typowy dla obecnych Peugeotów sposób. Pełna dynamicznych linii deska rozdzielcza, wyposażona w multum przycisków, uchodzi za wzór ergonomii. Podobnie pozytywne sentencje można formułować w odniesieniu do przestrzeni dla czwórki pasażerów.
Tabele z danymi technicznymi otwiera idealny do 207, ale nieco mały do 308, benzynowy silnik 1.4 16V, generujący 95 KM. Najmocniejsza jednostka, pozbawiona doładowania to 1.6-litrowy benzyniak, legitymujący się mocą 120 KM. Podobnie jak mocniejsze wersje (150, 175 i 200 KM), powstał we współpracy z BMW. Zarówno w wariancie wolnossącym, jak i turbodoładowanym, występuje również w cenniku Mini.
Lwią część sprzedanych trzysta-ósemek stanowią wysokoprężne HDI. Paletę otwiera 1.6-litrowy 90-112 KM, zaś jego większy, dwulitrowy brat opuszczał fabrykę z mocą 136, 140 oraz 163 KM. Niezależnie od wybranej odmiany, 308 HDI pochłania niewielkie porcje drogiego surowca, minimalizując przy tym wydatki serwisowe.