Opel Astra
Drugą propozycją, która wciąż opuszcza fabryczne mury jest Opel Astra III. Odwieczna rywalka Golfa, produkowana jest od 2004 roku, jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, kombi i coupe-cabrio. Przestronne wnętrze, mieszczące czwórkę podróżnych z bagażem wykonano z należytą dbałością o detale i jakość. Nie uświadczymy podatnych na zarysowania plastików, czy niedokładnego montażu.
Opel, podobnie jak VW, oferował swój kompakt w kilkunastu wersjach silnikowych: pięć jednostek benzynowych w wielu wariantach mocy oraz trzy ropniaki. W katalogu najsłabsza jest 1.4-litrowa benzyna 75-90 KM. Od 105 do 115 KM wytwarza rozsądniejszy czterocylindrowiec 1.6 l. Kompromisowym źródłem koni mechanicznych i niutonometrów jest 125 lub 140-konny 1.8, także Ecotec. W dalszej kolejności natkniemy się na mocniejszą o 40 KM, doładowaną jednostkę 1.6 Turbo, współpracującą z sześciobiegową przekładnią manualną (podobnie jak reszta doładowanych benzyniaków). Największy, dwulitrowy silnik występował w trzech odmianach 170, 200 i 240 KM w topowej OPC.
Najoszczędniejszą jednostką, instalowaną w Astrze, był produkowany w Polsce diesel 1.3 CDTI 90 KM. Mizerne osiągi i liczne niedomagania tej jednostki potrafią jednak zniechęcić oszczędnych. Znacznie lepszym wyborem jest silnik 1.7 CDTI o mocy od 80 do 125 KM. Prosta budowa i wykorzystanie łańcucha rozrządu pozwala na uzyskanie oszczędności. Zwieńczeniem wysokoprężnej palety jest zapożyczona z Fiata jednostka 1.9 CDTI, występująca w wersji 100, 120 i 150-konnej.