Ford Focus
Do 1998 roku niemal wszystkie kompakty w tylnym zawieszeniu wykorzystywały belkę skrętną. Ford Focus pierwszej generacji, dzięki układowi wielowahaczowemu, okrzyknięty został najlepiej prowadzącym się graczem segmentu C. Debiutująca w 2004 roku kolejna odsłona otrzymała całkowicie przekonstruowane zawieszenie, legitymujące się, w przeciwieństwie do poprzednika, należytą trwałością. Wnętrze, jak przystało na poważnego rywala Golfa i Astry, oferuje przestrzeń w sam raz dla czterech osób. Klienci mieli do wyboru trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka, sedana, kombi oraz coupe-cabrio, autorstwa Pininfariny. Jakość zastosowanych tworzyw sztucznych także uległa istotnej poprawie, większość jest miękka i przyjemna w dotyku.
Wzorem innych, liczących się pozycji, Focus II jako bazową jednostkę oferował 80-konne 1.4. W benzynowym towarzystwie przodują za to nieco mocniejsze silniki 1.6 l 100 i 115 KM, niezwykle popularne na rynku wtórnym. Mocą 125 KM dysponuje kolejny członek rodziny, Duratec 1.8 l - topowy wolnossący motor wytwarza 145 koni z dwóch litrów pojemności. Wszystkie benzyniaki uchodzą za bezproblemowe, pod warunkiem, że zrezygnujemy z montowania instalacji LPG. Ford świadom słabości większości własnych diesli do współpracy zaprosił PSA, specjalistę w tej dziedzinie. Owocem kooperacji są dwie obecne w Focusie jednostki TDCI: 1.6 i 2.0. Mniejsza dysponuje mocą 90 bądź 109 KM, topowa natomiast rozwija 136. Gamę uzupełniał relikt lat 80., będący autorskim projektem Forda: 1.8 TDCI o mocy 115 KM.