Fiat Bravo
Włoską myśl techniczną w klasie kompakt dzielnie promuje Fiat Bravo. Niebanalny design, autorstwa Giugiaro, stanowi ciekawe opakowanie dla przestronnego wnętrza. Występujący wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej Bravo, zabiera na pokład czteroosobową ekipę, wraz z 400-litrowym bagażem. Znaczący skok jakościowy widać szczególnie w kabinie, gdzie nie spotkamy tandetnych plastików, jakie stosują koreańscy wytwórcy.
Premiera kompaktowego Fiata w 2007 roku, przypadła na początki ery downsizingu. Nie dziwi zatem, że w ofercie znajdziemy tylko 1.4-litrowe benzyniaki. Najsłabszy, wolnossący generuje 90 KM, jego dwie turbodoładowane odmiany wytwarzają odpowiednio 120 i 150 KM. W palecie diesli, Bravo niczym nie ustępuje reszcie stawki. Można zdecydować się na niezwykle udany 1.9 JTD 120 i 150 KM (jego następca 2.0 JTD jest poza zasięgiem naszej kwoty) oraz trzy wersje 1.6 JTD: 90, 105 i 120 KM. Zwłaszcza słabsza, ośmiozaworowa odmiana 1.9 JTD, odznacza się niewiarygodną trwałością, połączoną ze znikomym zużyciem paliwa. Wersja 150-konna, z uwagi na większe wysilenie jednostki i zaawansowany osprzęt, może okazać się droższa w utrzymaniu.