Citroen C4
Bardzo silną reprezentację w tym segmencie mają Francuzi: dwa pojazdy autorstwa koncernu PSA. Citroen C4 zdobył sławę, za sprawą wyczynów Sebastiena Loeba w rajdowych mistrzostwach świata. Następca Xsary od 2004 roku rywalizuje z niemieckimi liderami. Na większości rynków dostępne były dwie wersje nadwoziowe: trzy i pięciodrzwiowy hatchback (pojawił się także sedan). Mniej praktyczny wariant otrzymał zupełnie inny tył, zadarta krawędź pokrywy bagażnika uczyniła zeń prawie rasowego sportowca. Pięciodrzwiowy C4 prezentuje odmienny styl, kształt karoserii zbliżony do jajka, przypadł do gustu szczególnie starszej klienteli. Wnętrze narysowano dosyć awangardowo, nieruchoma centralna część kierownicy ze wszystkimi przyciskami była znakiem rozpoznawczym pierwszego C4.
30 tys. zł pozwoli na zakup egzemplarza sprzed liftingu z 2008 roku. Pod maską znajdziemy trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Podstawowy, zasilany etyliną 1.4 wytwarza 88 KM, jego większy brat 1.6, stanowi złoty środek w benzynowej gamie. 110 KM pozwoli na sprawne wyprzedzanie przy rozsądnych kosztach. Topowy benzyniak 2.0 16V występował w trzech wariantach mocy: 136, 140 i 180 KM w usportowionej odmianie VTS. Silniki Diesla reprezentuje 1.6 i 2.0 HDI. Mniejsza jednostka zapewnia 90 bądź 110 KM, mocniejsza zaś 136 KM.