Subaru Impreza
Propozycją dla purystów jest Subaru Impreza. Kompaktowy sedan/kombi z Japonii swą sławę zawdzięcza rajdowym sukcesom i sportowym odmianom z turbodoładowanymi silnikami. Niewiele jednak osób uważa Imprezę GD w "cywilnej" wersji za godnego rywala europejskich kompaktów. Stonowany design skrywa stosunkowo ciasne wnętrze, wykonane w typowy dla wszystkich azjatyckich marek sposób: twarde lecz dokładnie spasowane plastiki. Winowajcą wspomnianego deficytu przestrzeni w kabinie jest wał napędowy, doprowadzający moc do tylnej osi. Także zwykłe Imprezy, standardowo wyposażone były w stały napęd czterech kół oraz legendarne, czterocylindrowe boksery.
Niestety, wolnossące wersje, poza rasowym bulgotem, nie mają wiele wspólnego ze sportowymi odmianami. Najsłabszy 1.6 wytwarza skromne 95 KM, aż 10 koni więcej posiada półtoralitrowy wariant, dzierżący miano najoszczędniejszej jednostki w ówczesnym Subaru. 125 bądź 160 KM oddaje do dyspozycji najmocniejszy w Europie, wolnossący silnik spotykany w Imprezie, jednak nawet on nie jest w stanie zapewnić choćby namiastki wrażeń, jakich dostarcza wersja STI.