Trwa ładowanie...

Dwa nowe rozmiary Horneta i sporo innych nowości od Hondy

Honda na targi EICMA w Mediolanie przygotowała solidny wór nowości, jednak większość to odświeżone wersje znanych już modeli. Tą premierą, która się wyróżnia i przyciąga zainteresowanie, jest "duży Hornet", czyli CB1000.

Honda CB1000 HornetHonda CB1000 HornetŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
d1d9qf8
d1d9qf8

Po powrocie Horneta Honda postanowiła iść za ciosem i pod tą kultową nazwą oferować całą linię nakedów. Debiutujący w Mediolanie model CB1000 Hornet to już motocykl, który można zaliczyć do podklasy streetfighterów — najmocniejszych, bezkompromisowych nakedów. 999 cm3 pojemności, cztery cylindry i 150 KM to parametry, które zapewniają, że osiągów nie zabraknie, a duży Hornet wywoła spore emocje — na ulicach, na krętych drogach czy torze.

Po udanym, ale nijakim stylistycznie CB750, Honda podeszła dużo poważniej do tematu wyglądu i (szczególnie z przodu) CB1000 wygląda dobrze. Jest dość minimalistycznie, ale też agresywnie i nowocześnie. Nie każdemu do gustu przypadnie oldchoolowo wyglądający dziś duży wydech, ale trzeba przyznać, że podkreśla on wysokie osiągi Horneta. Natomiast podobnie jak poprzednio Honda zrobiła z wyposażeniem. Dźwignią marketingu zapewne znowu ma być cena i aby ją obniżyć (a przy okazji dać wybór klientom), takie elemety jak quickshifter wymienione są na liście dodatkowego pakietu sportowego.

Honda CB1000 Hornet WP
Honda CB1000 HornetŹródło: WP, fot: Szymon Jasina

Rodzinę Hornetów uzupełnia mniejszy model CB500. To jednak nie jest zupełnie nowa maszyna, tylko odświeżony CB500F. 471 cm3, 48 KM i 43 Nm są dobrze znanymi parametrami, podobnie jak wygląd tego motocykla. Wraz ze zmianą nazwy poprawiono elektronikę, dodano LED-owe światła i 5-calowy kolorowy wyświetlacz.

Honda CB600RR WP
Honda CB600RRŹródło: WP, fot: Szymon Jasina

Nie jest to jedyny odświeżony model z tym silnikiem. Zmiany objęły też modele NX500 oraz CB500R. Zresztą Honda zajęła się prawie całą gamą modeli sportowych. Niewielkie usprawnienia znalazły się w topowym CBR1000RR-R Fireblade (również w wersji SP), ale też w CBR600RR, a model CBR650RR wraca do sprzedaży w Europie.

Honda CB1000 Hornet WP
Honda CB1000 HornetŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Honda CB1000 Hornet WP
Honda CB1000 HornetŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Honda CB1000 Hornet WP
Honda CB1000 HornetŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1d9qf8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1d9qf8
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj