Ducati przygotowało zestaw dodatków dla Panigale V4 S, które czynią z niego maszynę na tor
Ducati Panigale V4 S to motocykl, który już w wersji standardowej świetnie czuje się na torze. Nie oznacza to, że nie może być lepiej. Włosi przygotowali szereg dodatków, które przydadzą się podczas sportowej jazdy, ale też dodadzą wyścigowego charakteru.
Ducati Performance – pod tą nazwą włoska marka oferuje akcesoria do swoich motocykli. Tym razem na warsztat wzięto sportowe Panigale V4 S, a zaprezentowane dodatki obejmują głównie rozwiązania na tor wyścigowy. Dzięki nowym pozycjom w katalogu właściciele motocykla oddającego do dyspozycji 214 KM mogą przybliżyć go do maszyny wyścigowej.
Już standardowe Ducati Panigale V4 ma tryby jazdy dostosowane do jazdy na torze. Ograniczają one ingerencję elektroniki. Jedną z opcji jest działający tylko na przednim kole system cornering ABS, który został ustawiony pod kątem sportowej jazdy. Dodatkowo Ducati przygotowało zestaw akcesoriów, które podczas MotoEstate 2021 Trophy pozwoliły Luce Salvadoriemu na wygranie wyścigu i ustanowienie rekordu na Cremona Circuit. Teraz te dodatki można kupić do własnego motocykla.
Wśród nich znalazł się wyścigowy wydech Akrapovica opracowany wspólnie z inżynierami Ducati Corse. Bazuje on na konstrukcji z Panigale V4 R, które startuje w wyścigach WSBK. Na torze przydadzą się też regulowane aluminiowe podnóżki, które pozwolą na dostosowanie pozycji na motocyklu do wzrostu kierowcy. Wśród akcesoriów związanych z wyczynową jazdą znalazła się też osłona klamki hamulca.
Lepszą aerodynamiką i ograniczenie masy można uzyskać demontując lusterka i uchwyt na tablicę rejestracyjną. Zatem wśród dodatków znaleźć można zaślepki, które można zamontować po zdjęciu tych elementów. Listę akcesoriów uzupełniają: wyścigowe siedzenie ze specjalnego materiału, wykonane z włókna węglowego przedni błotnik, osłona wahacza czy osłona sprzęgła, a także antypoślizgowe osłony na bak zapewniające pewność podczas szybkiej jazdy.
Jak chwali się Ducati – Panigale V4 S z nowymi dodatkami jest motocyklem, na którym trenują zawodnicy startujący w wyścigach MotoGP i WSBK.