Ducati prezentuje nowe Scramblery. Każdy pozwoli się wyróżnić
Ducati przyjechało na targi EICMA z ofertą na rok 2023 obejmującą odświeżonego Scramblera w trzech wydaniach: Icon, Full Throttle oraz Nightshift.
Scrambler na rok 2023 wyróżnia się kilkoma znaczącymi zmianami technicznymi, które jednak nie obejmują silnika. To wciąż ten sam L-Twin o pojemności 803 cm3, mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 68 Nm. Sprzężony jest jednak z nowym osprzętem.
Mowa m.in. o zmienionej skrzyni biegów z hydraulicznym sprzęgłem oraz przepustnicy ride-by-wire umożliwiającej zastosowanie trybów jazdy. Do wyboru są dwa - Road i Wet. Różnią się nastawami kontroli trakcji i systemu ABS.
Standardem staje się też 4,3-calowy wyświetlacz TFT z systemem Ducati Multimedia i możliwością parowania ze smartfonem. Sporo zmieniło się również w kwestii tylnego zawieszenia. Znajdziemy tam teraz monoshock z nowym wahaczem.
Scrambler 2023 wyposażony jest w 18-calowe przednie koło i 17-calowe tylne, z oponami Pirelli MT60 RS. Na pokładzie są też hamulce Brembo z przednią tarczą o średnicy 330 mm.
Klienci powinni docenić również pełne oświetlenie LED, wliczając w to kultowe już światła do jazdy dziennej w kształcie litery X. Ten sam znak znajdziemy na osłonach miski olejowej i w kilku innych miejscach.
Scrambler będzie dostępny w trzech wariantach: Icon, Full Throttle oraz Nightshift, z czego najbardziej sportowym będzie Full Throttle ze standardowym quickshifterem i wydechem Termignoni.
Odświeżone Scramblery trafią do dealerów na najbliższych miesiącach. Na specyfikację i ceny trzeba więc jeszcze poczekać.