Dodatkowe pieniądze na budowę 29 km trasy S7 z Warszawy do Grójca

Są dodatkowe pieniądze na budowę 29-kilometrowego odcinka trasy S7 od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca (woj. mazowieckie). Trasa ma być gotowa w 2021 r.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP | Aleksander Koźmiński
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

Rzecznik prasowy ministerstwa Szymon Huptyś poinformował, że szef resortu infrastruktury i budownictwa zaakceptował zwiększenie łącznego kosztu inwestycji o prawie 57 mln zł - z 1 mld 401 mln zł do 1 mld 458 mln zł. Wnioskowała o to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, ta różnica związana jest z wyższymi ofertami niż przewidywał kosztorys inwestorski oraz ze zwiększonymi kosztami wykonania badań archeologicznych. - Oprócz tego GDDKiA musi zarezerwować dodatkowe środki finansowe na wypadek nieprzewidzianych robót, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji inwestycji - dodała Tarnowska.

Rzeczniczka powiedziała, że w najbliższym czasie zostaną rozstrzygnięte przetargi na wykonanie poszczególnych odcinków trasy, i - jeśli nie będzie odwołań - zostaną podpisane umowy z wykonawcami.

Inwestycję podzielono na trzy odcinki. W przetargu dotyczącym budowy 6,6-kilometrowgo fragmentu S7 od węzła Warszawa Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do Lesznowoli, najniższą cenę - 221,4 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau.

W przypadku drugiego odcinka, czyli ok. 15-kilometrowego fragmentu S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ, najtańsza okazała się oferta firmy IDS-BUD SA - 388,6 mln zł.

W przetargu na budowę 8-kilometrowego odcinka od Tarczyna do obwodnicy Grójca najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferowała spółka Mota-Engil Central Europe.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie w sumie 29 km dwujezdniowej trasy ekspresowej. W większości droga będzie poprowadzona nowym śladem, równoległym do dzisiejszej "siódemki".

Na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dalej - aż do obwodnicy Grójca - ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy