DK21
DK21 - opis trasy
Droga krajowa nr 21 zaczyna swój bieg odbijając od drogi krajowej nr 20 w miejscowości Miastko. Krajowa 21-ka po drodze mija miejscowości takie jak:
- Dretyń;
- Trzebielino;
- Kobylnica;
- Słupsk;
- Ustka.
DK21 po opuszczeniu Miastka prowadzi na północ przez Dretyń, Dretyniec. Przekracza rzekę Wieprzę, Ślizień, Pokrzywnę, Bystrzenicę i dociera do Suchorza, gdzie mija drogę wojewódzką nr 209. Następnie prowadzi przez Kruszynę, Kwakowo, Zajączkowo i dociera do przemieść Słupska. W Kobylnicy krajowa 21-ka przecina drogę ekspresową S6 i wpada do Słupska od południowego zachodu. Przez miasto prowadzi ulicą Koszalińską, 11 Listopada, Piłsudskiego, Rejtana, Braci Staników, Wernera i Portową, którą opuszcza miasto. Po wyjeździe z miasta DK21 biegnie przez Bydlino, przekracza rzekę Słupią i dociera do Ustki. Swój bieg kończy na ulicy Bohaterów Westerplatte, zaraz po minięciu wojewódzkiej 203-ki.
DK21 - modernizacje
Droga krajowa nr 21 ze względu na zły stan nawierzchni i brak pobocza nie należy do najbezpieczniejszych tras. W ciągu ostatnich lat dokonano remontów DK21 na kilku odcinkach. W 2015 roku oddano do użytku odcinek służący również jako obwodnica Słupska. W ostatnich latach wyremontowano most nad rzeką Słupią w Ustce. W przyszłości planuje się rozbudowę DK21.
DK21 - czy jest bezpłatna?
Przejazd drogą krajową nr 21 na chwilę obecną jest bezpłatny dla wszystkich użytkowników. Należy jednak pamiętać o stale rozwijającym się systemie poboru opłat viaTOLL, który swoim działaniem obejmuje coraz więcej dróg krajowych. Na płatnych odcinkach zazwyczaj nie znajdziemy bramek, a opłatę należy uiścić online. Listę płatnych krajówek można sprawdzić na stronie viaTOLL. W przypadku, gdy trasa znajduje się na liście odcinków płatnych, kierowcy pojazdów o masie przekraczającej 3,5 t zobowiązani są do uiszczenia opłaty online, która zależy od masy pojazdu i klasy emitowanych spalin.
W przypadku dróg krajowych opłata wynosi od 0,16 do 0,32 zł/km.
Na całej trasie dopuszczalny jest ruch pojazdów o nacisku nie przekraczającym 10 ton na pojedynczą oś.
Komentarze