1,9 JTD - Fiat
Przekopując ofertę rynku wtórnego w poszukiwaniu bardzo żywotnego silnika wysokoprężnego, nie sposób zapomnieć o włoskich konstrukcjach. Silniki Diesla autorstwa inżynierów Fiata od wielu lat okazują się niezwykle dopracowane i doceniane przez użytkowników i mechaników, bardzo często prezentując wyższy poziom niż ich niemieckie odpowiedniki. Spośród czterocylindrowych diesli włoskiego producenta na największą uwagę zasługuje 1,9 JTD.
Jednostka po raz pierwszy pojawiła się w ofercie Alfy Romeo 156, początkowo stosowano ośmiozaworową głowicę oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek. Największą zaletą 1,9 JTD jest nowoczesny, bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Dzięki niemu uzyskano wysoką kulturę pracy i dynamiczne usposobienie. Zdaniem specjalistów, najlepiej sprawują się wersje słabsze: 100 i 120-konne. W przypadku mocniejszych (140-170 KM) odmian musimy liczyć się z obecnością szesnastozaworowej głowicy.