2,0 HDI - PSA
W świecie producentów silników wysokoprężnych liczą się nie tylko niemieckie propozycje. Co dla wielu zmotoryzowanych jest zaskakujące, często większą trwałością, kulturą pracy, czy też niższym zużyciem oleju napędowego charakteryzują się francuskie konstrukcje. Obok niezniszczalnych silników 1,9 D/TD wyposażonych w archaiczne pompy rotacyjne, nad wyraz dobrze prezentują się silniki serii HDI – zwłaszcza pierwszy z nich.
Jednostka 2,0 HDI po raz pierwszy pojawiła się w ofercie w 1999 roku pod maską Peugeota 406. W kolejnych latach dostępna była niemal w każdym modelu koncernu PSA. Francuska propozycja, podobnie jak włoski 1,9 JTD, także wyposażona została w nowoczesny wtrysk paliwa common rail, zapewniający niskie spalanie, wysoką kulturę pracy i dynamikę. Zdaniem specjalistów, pod względem trwałości najlepiej wypadają pierwsze wersje silnika, pozbawione kłopotliwego filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego, a przy tym mniej wysilone. Dzięki ośmiozaworowej głowicy i turbosprężarce o stałej geometrii łopatek, silnik generuje 90-109 KM. W późniejszych latach jego moc wzrosła do 136-163 KM.