2,5 TDI - VAG
Wbrew pozorom nie każdy silnik wysokoprężny opatrzony emblematem TDI wart jest naszej uwagi. Wystarczy wspomnieć o wyjątkowo nieudanym 2,5 V6 TDI, sprawiającym mnóstwo drogich problemów. Liczne awarie i wysokie zużycie oleju napędowego to wystarczający argument przeciw. Zupełnie inaczej prezentuje się nieco starszy konstrukcyjnie silnik 2,5 TDI, dysponujący pięcioma cylindrami ustawionymi w rzędzie. Początkowo trafiał pod maskę Audi 100 C3, oddając do dyspozycji kierowcy 120 KM i 265 Nm. Kolejne generacje tego silnika cechowały się mocą od 140 do 171 KM (topowy wariant spotkać możemy w pierwszej odsłonie VW Touarega i poprzednim VW Multivanie).
Niezależnie od wariantu, pięciocylindrowy silnik zachwyca użytkowników osiągami, zużyciem oleju napędowego oraz trwałością. W egzemplarzach eksploatowanych z należytą dbałością o regularny serwis i technikę jazdy, przebiegi przekraczające 500 tysięcy kilometrów nie stanowią wyzwania. Pamiętać musimy także o tankowaniu paliwa odpowiedniej jakości, a także kontrolowaniu kondycji turbiny.