2,4D - Volvo
W świecie motoryzacji pięciocylindrowe silniki Diesla należą do rzadkości, przyciągając klientów zupełnie inną charakterystyką i kulturą pracy. Volvo produkowało tylko motory benzynowe o pięciu cylindrach, posiłkując się jednostkami wysokoprężnymi od innych producentów. Zmiana nastąpiła dopiero w 2001, wówczas do oferty wprowadzono pierwszego pięciocylindrowego diesla szwedzkiej marki. 2,4 D otrzymał nowoczesny wtrysk common rail, dziesięciozaworową głowicę i pasek rozrządu.
Jedną z charakterystycznych cech pierwszego autorskiego silnika Diesla Volvo jest niepowtarzalny dźwięk, całkowicie odmienny od typowych ropniaków z tamtych lat. Pierwsze odsłony 2,4 D, które w większości przypadków są pozbawione filtra cząstek stałych generują 130 lub 163 KM. Niestety, ceną, jaką przyjdzie nam zapłacić za praktycznie bezawaryjną eksploatację, jest spore zużycie oleju napędowego.