1,3 MultiJet - Fiat
Dla niektórych kierowców priorytetem jest niskie zużycie paliwa. Specjalnie z myślą o takich właśnie użytkownikach i autach miejskich, inżynierowie Fiata opracowali małolitrażowego diesla 1,3 JTD. Od samego początku miejscem produkcji tej czterocylindrowej jednostki były polskie zakłady koncernu w Bielsku-Białej. Od przeszło dziesięciu lat jednostka trafia nie tylko do Fiatów, spotkamy ją również w Oplach, niegdyś także w Suzuki.
Włosi, mając ogromne doświadczenie w budowie zaawansowanych diesli, zastosowali bezpośredni wtrysk paliwa common rail, szesnastozaworową głowicę, a w słabszych wersjach turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek. W zależności od wariantu, silnik dysponuje mocą 70, 75, 90, 95 i 105 KM - musimy pamiętać, że tylko egzemplarze z początku produkcji nie mają filtra cząstek stałych, obecność tego problematycznego dodatku w pozostałych autach musimy sprawdzać.