1,9 JTD - Fiat
Większości kierowców włoska motoryzacja nie kojarzy się najlepiej. Wbrew stereotypowej opinii, żywej wśród kierowców, inżynierowie ze słonecznej Italii są jednymi z najlepszych specjalistów w temacie silników wysokoprężnych - to oni jako pierwsi zastosowali w 1986 w Fiacie Croma wtrysk common rail. Prawdziwym powodem do dumy włoskiego koncernu jest zaprezentowany w 1997 silnik 1,9 JTD. Początkowo oferowany był w Alfie Romeo 156, by w krótkim czasie zasilić oferty pozostałych modeli i marek koncernu z Turynu.
Pierwsza generacja silnika otrzymała ośmiozaworową głowicę oraz wtrysk common rail I generacji - wytwarzając 80, 85, 100, 105 lub 115 KM. W późniejszych latach producent dopracował czterocylindrową jednostkę i trafiała ona także pod maski Opli, Saabów, a nawet Cadillaków sprzedawanych na europejskich rynkach. Dostępnych było kilka wariantów mocy, różniących się osprzętem. Słabsze 100, 120 i 130 KM wykorzystywały ośmiozaworową głowicę, pozostałe 150, 170 KM głowicę szesnastozaworową oraz turbo ze zmienną geometrią łopat.