Minivany: Citroen C4 Picasso
Choć segment ten został spopularyzowany przez samochody francuskie, dziś największym poważaniem cieszą się vany produkcji niemieckiej i japońskiej. Tymczasem dane DEKRY pokazują, że w kategorii przebiegu 100-150 tys. km świetnie spisuje się Citroen C4 Picasso. Aż 71 proc. przebadanych samochodów (przy średniej dla segmentu równej 62,3 proc.) nie miało istotnych usterek, co oznacza, że model ten poradził sobie z upływem czasu lepiej niż Mazda 5 (70,2 proc.), Seat Altea (69,7 proc.) czy popularny Volkswagen Touran (66,9 proc.).
Od Citroena, na którego większość zmotoryzowanych Polaków spogląda z drwiną, lepiej poradziły sobie m.in. Toyota Corolla Verso (73,4 proc.), Opel Zafira III generacji (73,6 proc.), Volkswagen Golf Plus (75,3 proc.) czy Mercedes Klasy B W245 (76,9 proc.). Za każdy z nich na rynku wtórnym trzeba jednak zapłacić znacznie więcej niż za Citroena.
Jak informuje raport DEKRA, C4 Picasso może stwarzać problemy z elektroniką silnika. Kupując samochód trzeba więc zwrócić uwagę na kontrolki w zespole zegarów.