SUV-y: Mercedes Klasy M W164
Wśród marek z wyższej półki - na temat Mercedesa krążą sprzeczne opinie. Jedni, wspominając stare czasy lub przedkładając najnowsze przykłady, wychwalają jego solidność. Inni, mając na myśli samochody z przełomu XX i XXI wieku, są innego zdania. Mercedes Klasy M W164 padł ofiarą złej opinii słabszych poprzedników. Tymczasem, ten ekskluzywny SUV okazuje się niezawodny. Przy przebiegu 100-150 tys. km, 77,8 proc. sprawdzonych przez DEKRĘ egzemplarzy nie miało poważnych usterek (przy średniej dla segmentu i przebiegu, równej 70 proc.). W tej klasie lepiej wypadają tylko Audi Q5 (91,9 proc.) i BMW X5 (83,2 proc.), obydwa są jednak wyraźnie droższe na rynku wtórnym. Jak wypadają inne SUV-y? VW Tiguan (82,2 proc.), Toyota RAV4 III generacji (77,7 proc.), Nissan Qashqai (71,1 proc.), Subaru Forester II generacji (72,5 proc.), Volvo XC90 (69,6 proc.), Honda CR-V pierwszej generacji (68,1 proc.), Kia Sportage II generacji (59,5 proc.).
Mercedes Klasy M miewa problemy z cieknącymi amortyzatorami i popękanymi wężami hamulcowymi.
W niższym przedziale przebiegu - od 50 do 100 tys. km. - świetny wynik odnotowało Volvo XC60 (93,6 proc.).
tb/mw/tb, moto.wp.pl
tb, moto.wp.pl