Segment D: Opel Insignia
Od czasu Senatora Opel nie może przebić się do europejskiej czołówki w segmencie D. Podobnie jest z Insignią, która co prawda jest modelem popularnym, ale daleko jej do liderów wśród samochodowych średniaków. Tymczasem Insignia okazuje się całkiem trwałym samochodem. Według DEKR-y przy przebiegu 100-150 tys. km aż 87 proc. tych samochodów nie miało istotnych usterek (średnia dla segmentu i przebiegu to 69,1 proc.). Lepiej wypadły tylko: Audi A5 (89,9 proc) i Audi A4 B8 (88,5 proc.). Gorzej wypadły m.in. Volkswagen Passat B6 (77,1 proc.) - Passat B5 tylko 55,8 proc., BMW serii 3 E90 (79,8 proc.), Ford Mondeo IV generacji (76,7 proc.), Renault Laguna (76,6 proc.), Alfa Romeo 159 (68,6 proc.), Honda Accord VII generacji (66,7 proc.).
Typowe usterki Insigni dotyczą nieprawidłowego ustawienia reflektorów i zużycia w układzie hamulcowym, a na rynku wtórnym można kupić ten model w rozsądnej cenie.