Samochody kompaktowe: Volvo S40 / V50
Kiedy przeciętny Kowalski rozważa nad zakupem kompaktowego auta segmentu premium, na myśl przychodzi mu Audi i BMW. Tymczasem, ciekawą propozycję mają Szwedzi. Model S40 w wersji sedan i V50 z nadwoziem kombi, mechanicznie są spokrewnione z Focusem drugiej generacji, ale lepiej od niego radzą sobie z upływem czasu. Aż 75,8 proc. tych samochodów nie miało istotnych usterek, mimo przebiegu od 100 do 150 tys. km (średnia dla segmentu i przebiegu to 66 proc.). Lepszy wynik osiągnęły m.in. VW Golf VI (82,9 proc.), Jetta (80 proc), Toyota Auris I generacji (79,8 proc.) i Honda Civic (76,8 proc.). Wszystkie one - oprócz Jetty - rynku wtórnym utrzymują bardzo wysokie ceny - mimo, że nie należą do segmentu premium. Słabiej spisało się BMW serii 1 (72,6 proc.), Audi A3 (72,1 proc), VW Golf V generacji (71,7 proc.), Ford Focus II generacji (69,1 proc.), a wysoko ceniona wśród zmotoryzowanych Mazda 3 I generacji, która osiągnęła wynik jedynie (61,5 proc.).
Jak radzi DEKRA, podczas kupna Volvo S40 i V50 trzeba zwrócić uwagę na błędy w systemie diagnostyki pokładowej OBD i nieszczelne amortyzatory.