Segment A i B: Citroen C1
Jednym z takich modeli jest Citroen C1. Samochód powstał przy współpracy Peugeota i Toyoty, zaskakuje solidnością. Jak wynika z niemieckiego raportu, 66,1 proc. egzemplarzy o przebiegu 100 - 150 tys. km nie posiada istotnych usterek (przy średniej dla segmentu wynoszącej 53,7 proc.). Jak wygląda to na tle konkurencji? Brylują tu Skoda Fabia II generacji (70,9 proc.) Toyota Aygo (68,6 proc.) czy Mitsubishi Colt (67,9 proc.). Jednak gorsze od Citroena wyniki odnotowały uznawane za bardzo solidne modele, takie jak m.in. Honda Jazz pierwszej generacji (63,7 proc.), Mazda 2 II generacji (61,9 proc.) VW Polo IV generacji (51,6 proc.), Seat Ibiza III generacji (55,1 proc. - gorzej od Fiata Grande Punto i Forda Fiesty VI generacji). Na dole stawki znalazła się pierwsza generacja powstałego przy udziale BMW, Mini (47,9 proc.), utrzymująca wysokie ceny na rynku wtórnym.
tb/mw/tb, moto.wp.pl