Samochody sportowe: SMART Roadster/Opel Tigra
Wśród najbardziej awaryjnych aut sportowych znajdziemy wiele niemieckich modeli. Po części wiąże się to z faktem, że ci producenci oferują najwięcej samochodów tego typu. Trzeba jednak przyznać, że również popularna oferta japońskich producentów w tym niechlubnym rankingu jest reprezentowana bardziej skąpo, a najniższe noty przypadły modelowi napędzanemu silnikiem Wankla.
W grupie aut o przebiegu do 50 tys. km i od 50 do 100 tys. km najgorzej spisał się Smart Roadster i Coupe. Problemem jest tu korodujący układ hamulcowy, wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów oraz zawieszenie. W pierwszym z tych przedziałów słaby wynik zanotowały również Opel Tigra Twin Top - 85,5 proc. i BMW Z4 - 87,8 proc. samochodów bez poważnych usterek. Jeśli chodzi o auta o przebiegu od 50 do 100 tys. km przykładem nie błyszczały Mazda RX-8 - 73 proc i Opel Tigra Twin Top - 71,3 proc. Ten ostatni okazał się najbardziej awaryjny dla przebiegów od 100 do 150 tys. km. Tu słabo spisały się również Mercedesy: Sportcoupe CLC - 63,7 proc. oraz CLK - 67 proc.
Do 50 tys. km
Smart Roadster / Coupe - 80,4 proc. bezawaryjnych
Średnia - 91,9 proc. bezawaryjnych
Od 50 do 100 tys. km
Smart Roadster / Coupe - 66,4 proc. bezawaryjnych
Średnia - 80,7 proc. bezawaryjnych
Od 100 do 150 tys. km
Opel Tigra Twin Top - 58,5 proc. bezawaryjnych
Średnia - 67,2 proc. bezawaryjnych