Samochody klasy wyższej: Mercedes Klasy E/Chrysler 300C/Skoda Superb I
Kupując samochód segmentu E lub F oczekujemy nie tylko komfortu, ale też bezawaryjności. Wyniki w tej klasie pokazują, że producenci faktycznie przykładają się do jakości. Niestety są wyjątki. Wśród marek premium najmniej pozytywnym bohaterem jest Mercedes Klasy E poprzedniej generacji. Produkowany od 2002 do 2009 roku model zdecydowanie częściej odwiedza warsztat niż konkurenci. Jednak jeszcze gorzej jest u mniej prestiżowych marek. Skoda Superb pierwszej generacji była przebojem, który mocno namieszał na rynku. Przystępna cena, przestronne wnętrze i niezły komfort czynią ze Skody bardzo interesującą propozycję. Niestety oszczędności przełożyły się też na przeciętną trwałość. Niechlubnym liderem zestawienia jest jednak Chrysler. Tylko w przedziale od 50 do 100 tys. przebadano odpowiednią liczbę egzemplarzy i okazało się, że 300C psuje się zdecydowanie częściej niż wszystkie inne samochody w tej klasie.
Do 50 tys. km
Mercedes Klasy E (W211) - 90,5 proc. bezawaryjnych
Średnia - 94,8 proc. bezawaryjnych
Od 50 do 100 tys. km
Chrysler 300C - 62,7 proc. bezawaryjnych
Średnia - 86,4 proc. bezawaryjnych
Od 100 do 150 tys. km
Skoda Superb I - 62,6 proc. bezawaryjnych
Średnia - 77,0 proc. bezawaryjnych