Debiutuje Kawasaki Z650RS. Jest retro i jest nowocześnie
Kawasaki pokazało nowy retro model bazujący na miejskim nakedzie. Z650RS wyglądem zupełnie nie przypomina swojego brata i właśnie o to chodzi w tym motocyklu. Pod spodem jest to w pełni nowoczesna maszyna, ale stylistyką nawiązuje do jednośladów sprzed kilku dekad.
Kawasaki Z650RS to drugi po Z900RS motocykl japońskiej marki, który łączy współczesną technologię miejskiego nakeda ze stylistyką retro. Nawiązuje on wyglądem do klasycznych "Zetów" z lat 70., ale pod spodem praktycznie nie różni się od standardowego Kawasaki Z650. Oprócz takich elementów jak bak, kanapa, tył w kształcie kaczego ogona czy przednie światło LED, w takim samym klasycznym stylu utrzymano też okrągłe zegary, między którymi znalazł się też mały wyświetlacz.
Za napęd modelu Z650RS odpowiada ten sam silnik, który znajdziemy w motocyklach Z650 i Ninja 650. Ma on też dokładnie te same parametry, co oznacza, że z dwucylindrowej, rzędowej jednostki o pojemności 649 cm3 generowana jest maksymalna moc 68 KM przy 8000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 7700 obr./min. Opcjonalnie można zamówić zdławienie silnika do 47,5 KM, by można było jeździć na kategorię A2.
Rama Kawasaki Z650RS to też konstrukcja znana z modeli Z650 i Ninja 650. Mniejszy jest natomiast zbiornik paliwa, który w przypadku motocykla w stylu retro mieście 12 l benzyny. W europejskiej specyfikacji siedzenie standardowo znajduje się na wysokości 820 mm, ale opcjonalnie można wybrać niższe – 800 mm.
Zawieszenie to widelec o średnicy 41 mm z przodu i pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego. Tarcze hamulcowe (w odróżnieniu od Z650) mają klasyczny kształt. Z przodu są dwie o średnicy 300 mm obsługiwane przez dwutłoczkowe zaciski, a z tyłu pojedyncza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.
Kawasaki Z650RS oferowane jest w trzech wersjach kolorystycznych – zielonej, czarnej i szaro-czarnej.