Deawoo T2X - przyszłość Chevroleta?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8439/t2x-chevrolet-01.jpeg',500,333) ) |
| --- | Dziś w Seulu zaprezentowano ciekawe auto studyjne: Daewoo T2X. Projekt wydaje się tym ciekawszy, że daleki jest od wizjonerstwa i może rzeczywiście trafić do produkcji. Jeśli zaś tak się stanie, to T2X, czy raczej jego produkcyjna wersja, mogłaby się stać relatywnie tanim, relatywnie dostępnym autem rekreacyjnym – tańsza konkurencją dla Toyoty Rav 4, czy Hondy HR-V.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8439/t2x-chevrolet-02.jpeg',500,312) ) |
| --- | Deawoo T2X powstało w GM Daewoo Auto & Technology – firmie związanej z europejskim Chevroletem. Model ten ma zaś ukazywać zamierzony kierunek ewolucji marki powstałej ze zbankrutowanego Daewoo, które wszędzie poza Koreą sprzedawane jest jako Chevrolet. T2X kierowane jest do młodych ludzi, którzy sportowe właściwości samochodu chcą łączyć z możliwością poruszania się poza asfaltowymi drogami. Ten mały SUV ma podbić serca młodych klientów i sprawić, by Chevrolet nie kojarzył się ze skompromitowanym bankructwem Daewoo, ani tańszymi, pośledniej jakości koreańskimi samochodami, a raczej marką świeżą, dynamiczną... po prostu fajną.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8439/t2x-chevrolet-03.jpeg',500,333) ) |
| --- | Daewoo T2X ma 4,320 mm długości, 1,856 mm szerokości i 1,666 mm wysokości. Pomimo takiej wysokości, środek ciężkości umiejscowiony ma być relatywnie nisko, co pozwalać ma na bardziej dynamiczna jazdę. Niewątpliwa atrakcję stanowiłby – jeśli uchował by się w wersji produkcyjnej – zdejmowany szklany dach.
Nie zdradzono jeszcze żadnych szczegółów dotyczacych jednostki napędowej, Z pewnością, jeśli tylko GM podjęłoby taką decyzję, to T2X mogłoby być napędzane którymś z nowoczesnych diesli montowanych dotychczas w Oplach – stanowiłoby to dużą zaletę paliwożernych zwykle SUV-ów, nawet tych o mniejszych gabarytach.
Oczywiście decyzja co do przyszłości T2X nie jest podjęta, ale widać wyraźnie, że szefowie GM, nadzorujący rozwojem Daewoo/Chevroleta decydują się nadać autom tej marki nieco bardziej efektowną powierzchowność, bez której trudno liczyć na jakikolwiek sukces rynkowy. Usiłowania te, być może już niedługo, będą mogły być widoczne nie tylko podczas wystaw motoryzacyjnych, ale i w salonach dealerskich.