Damon HyperFighter Colossus będzie potężnym miejskim motocyklem elektrycznym

Damon to producent motocykli elektrycznych ze zdecydowanie wyższej półki. Są nowoczesne, mają rozwiązania, które znane marki dopiero wprowadzają, a do tego się piekielnie szybkie i bardzo ekskluzywne. Tak samo ma być w przypadku zapowiedzianego właśnie nakeda o nazwie HyperFighter Colossus.

Damon HyperFighter ColossusDamon HyperFighter Colossus
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Damon
Szymon Jasina

O tym, jakimi motocyklami są te marki Damon, niech świadczy to, że premiera nowego modelu HyperFighter Colossus ma mieć miejsce na największych targach technologicznych CES w Las Vegas. 5 stycznia 2022 r. zobaczymy drugi motocykl tej marki. Będzie to brat już znanego już modelu HyperSport Premier.

Zgodnie z nazwą HyperFighter będzie streetfighterem, to oznacza, że nie będzie miał tak rozbudowanych owiewek, jak sportowy brat, co przełoży się na prędkość maksymalną. Tak jak w przypadku HyperSporta jest to 322 km/h, tak HyperFigter będzie się mógł rozpędzić "tylko" do 274 km/h. Co bez chroniącej kierowcę owiewki i tak raczej nie ma większego znaczenia. Baterię o pojemności 20 kWh będzie można naładować do 80 proc. w 45 min.

Poza tym będą to bliźniacze konstrukcje napędzane 200-konnym silnikiem HyperDrive (chyba już łapiecie wzór tworzenia nazw w tej marce). Damon HyperFighter Colossus będzie też równie zaawansowany technicznie, a to oznacza dwa kluczowe rozwiązania. Po pierwsze, będą to systemy bezpieczeństwa oparte o radary z przodu i z tyłu oraz kamerę – zestaw bardziej złożony niż u jakiegokolwiek dużego producenta. Drugą jest system Shift, który pozwala na zmianę pozycji na motocyklu (na bardziej sportową lub komfortową) poprzez różne pozycje podnóżków i kierownicy.

Na razie nie znamy wyglądu modelu HyperFighter Colossus, ale już sportowy motocykl Damona prezentuje się nowocześnie, ale dość typowo i zapewne nakedowi będzie towarzyszyć podobna filozofia. Wiadomo natomiast, że nowy model będzie kosztował w USA 35 tys. dol. (równowartość 143 tys. zł), czyli o 5 tys. dol. mniej niż model sportowy. Będzie to też całkiem ekskluzywny model, bo powstać ma tylko 100 egzemplarzy tego elektrycznego streetfightera.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę