Podzespoły z Renault Clio II
Dacia Sandero, podobnie jak Logan, powstała na płycie podłogowej Renault Clio II. Całą mechanikę i układ jezdny przeszczepiono z kolejnych, starszych modeli Renault, zyskując w ten sposób wytrzymałą i odporną na trudne warunki eksploatacji konstrukcję. Zdaniem mechaników i samych użytkowników, zawieszenie wytrzymuje z łatwością ponad 150 tysięcy kilometrów bez interwencji specjalisty. Po latach wymienić będziemy musieli jedynie elementy metalowo-gumowe i sworznie lub amortyzatory. Kompletny remont zawieszenia nie pochłonie więcej niż 1000 złotych. Kierowcy doceniają też spory prześwit ułatwiający pokonywanie wysokich krawężników. Warto też co 2-3 lata poprawiać zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. W ten sposób wyeliminujecie jakiekolwiek ogniska rdzy i poprawicie odporność na mechaniczne uszkodzenia powłoki.