Trwałe i sprawdzone silniki benzynowe
Do napędu Sandero przewidziano wyłącznie czterocylindrowe jednostki benzynowe i jednego diesla. Wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 68, 75, 86 lub 90 KM wykorzystuje turbosprężarkę o stałej geometrii łopat (regeneracja kosztuje około 900 złotych). Kłopot jednak w tym, że diesel jest delikatną konstrukcją. Na domiar złego, egzemplarze z początkowego okresu produkcji cierpią na przekręcające się panewki i usterkowy osprzęt. Znacznie bezpieczniejsze są silniki benzynowe. Renault oddało do użytku jednostki znane z Clio II: 1.2 75 KM, 1.4 75 KM i 1.6 o mocy 86-105 KM. Wszystkie łączono tylko z pięciobiegowymi przekładniami manualnymi. Decydując się na trwałego benzyniaka, nie mamy co oczekiwać niskiego zużycia paliwa. W rzeczywistości nawet najmniejszy motor w ruchu miejskim zużywa około 8-9 litrów na setkę. Doskonałym rozwiązaniem wydaje się zatem montaż instalacji LPG mocno redukującej koszty. Silniki benzynowe nie mają większych wad. Według specjalistów, wystarczą regularne wymiany oleju, filtrów i rozrządu, by
zachowały pełną sprawność przez długi czas - kompletny rozrząd to koszt około 500 złotych w niezależnym warsztacie. Niewiele trzeba też zapłacić za inne części. Rynek oferuje mnóstwo dobrych jakościowo zamienników.