Czego pragną kobiety?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Kobiety to stale rosnąca grupa użytkowników dróg w naszym kraju. Nic zatem dziwnego, że producenci samochodów coraz częściej biorą pod uwagę preferencje żeńskiej części populacji kierowców. Na co kobiety zwracają uwagę przy wyborze auta i które modele uważają za najbardziej atrakcyjne?

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Obecnie przedstawicielki płci pięknej stanowią ponad jedną trzecią polskich kierowców. Ilość kobiet i mężczyzn młodego pokolenia na drodze powoli wyrównuje się. Według raportu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, dziewczyny w wieku 18-24 stanowiły w grudniu 2009 roku 42 proc. osób posiadających prawo jazdy. Co więcej - jak wynika z badań, ilość kobiet na polskich drogach rośnie szybciej niż ilość mężczyzn, niezależnie od grupy wiekowej.

- Producenci samochodów doceniają potencjał, jaki tkwi w tej nowej i szybko rosnącej grupie klientów. Na rynku pojawia się coraz więcej modeli tworzonych z myślą o gustach i potrzebach płci pięknej - mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. - Dla kobiet estetyka wciąż ma większe znaczenie niż w przypadku mężczyzn, jednak wygląd przestaje być głównym czynnikiem decyzyjnym. Wybór zależy ściśle od funkcji, jaką auto ma pełnić. Dlatego coraz bardziej liczy się funkcjonalność wnętrza i komfort jazdy. Wiedza na temat samochodów wśród kobiet będzie rosła i już wkrótce ich decyzje podyktowane będą w większym stopniu jakością kojarzoną z marką oraz ekonomią jazdy czy mocą silnika.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Panie traktują samochód jako narzędzie ułatwiające codzienne życie. Inny model wybierze studentka, inny businesswoman, a inny mama dwójki małych urwisów. Eksperci sprawdzają, jakie modele oferuje rynek dla każdej z tych grup oraz ile kosztują wymarzone cztery kółka dla kobiet na rynku wtórnym.

Małe, zwinne i ładne

Młode kobiety, które pracują lub uczą się w dużych miastach, planujące zakup swojego pierwszego wymarzonego auta, będą szukać maszyny o kobiecych kształtach, która dobrze się prezentuje dzięki nowoczesnemu i niebanalnemu designowi. Ważne są też małe gabaryty, żeby sprawnie poruszać się po ulicach miasta i łatwo parkować. Wybór w tej kategorii samochodów jest dość spory, ale nasze główne typy to Mini Cooper oraz absolutny hit ostatnich lat - okrzyknięty najpiękniejszym i najbardziej seksownym samochodem na świecie - Fiat 500.

* TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST MINI * 5-6-letniego Mini w serwisie otoMoto.pl znaleźć można już za około 25 tys. zł. Za 20 tysięcy natomiast możemy stać się posiadaczkami 3-letniego Fiata z silnikiem diesla.

* TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST FIATA 500 * Kobiety kochają ponadto najnowszą propozycję Renault: Twingo Miss Sixty. Wyróżnia go z pewnością elegancka sylwetka, oryginalne wzornictwo i ekskluzywne wyposażenie, a także wnętrze zaprojektowane z myślą o potrzebach kobiet. Na otoMoto.pl znaleźliśmy nowy model w cenie 37,2 tys. zł.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Dużo tańszą propozycją będzie kobiecy Ford KA. Model, od wprowadzenia na rynek w połowie lat 90. zachwycał swoją oryginalną, bardzo pogodną, często określaną jako zawadiacka stylistyką. Rocznik 2004 dostępny jest już za około 9-10 tys. zł. Nissan Micra to kolejne auto idealne do jazdy miejskiej. Oprócz ciekawego designu, jego zaletą jest duża, jak na tak mały samochód, dynamika jazdy oraz mała awaryjność. W serwisie otoMoto.pl znaleźliśmy 6-latka za 12,5 tys. zł, ale rocznik 2002 można znaleźć już za 9 tys. zł.

* TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST FORDA KA * Doskonale znana i lubiana w gronie kobiet-kierowców jest również Toyota Yaris. To zwrotne i dynamiczne auto z wyjątkowo oszczędnym silnikiem, dzięki czemu sprawdza się również podczas dalszych wypadów poza miasto. Ceny 9-letnich modeli z silnikiem benzynowym 1.0 zaczynają się od 10 tys. zł. Ten sam rocznik diesla to koszt minimum 13-14 tys. zł.

Polskie kobiety sukcesu widzą siebie coraz częściej w drogich limuzynach lub luksusowych, sportowych autach o niesamowitych osiągach. Prym w tej kategorii wiedzie elegancki Jaguar XF o drapieżnej sylwetce dzikiego kota, wybrany przez dziennikarki z całego świata Kobiecym Samochodem Roku 2010. Z analizy ofert serwisu otoMoto.pl wynika, że za tej klasy wóz zapłacimy minimum 128 tys. zł.

* TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST JAGUARA XF * Jeszcze droższy okazuje się Audi TTS, zwycięzca w kategorii samochodów sportowych. To auto idealne dla miłośniczek dynamicznej jazdy. Jego serce bije z mocą 272 koni mechanicznych, co daje niezłe przyspieszenie przy niskim jak na tego typu samochód spalaniu. Wersja kabrio z 2009 roku na internetowej giełdzie motoryzacyjnej dostępna jest za około 151 tys. zł.

Obraz
© (fot. United Pictures)

Przede wszystkim musi być praktyczne

Mamy stawiają na duże i solidne wozy rodzinne typu kombi, VAN albo SUV, którymi zawiozą dzieci do szkoły, przywiozą duże zakupy i wyjadą całą rodziną na wakacje. Dlatego zwracają uwagę przede wszystkim na praktyczne aspekty posiadania danego modelu. W poszukiwaniu idealnego auta, zwrócą uwagę na takie elementy jak komfort jazdy, przestronność, wielofunkcyjność oraz troska o bezpieczeństwo. Te cechy posiada z pewnością Peugeot 3008, wybrany w plebiscycie motoryzacyjnym "Twojego Stylu" kobiecym samochodem roku 2009 w kategorii aut rodzinnych. Koszt zakupu nowego modelu w serwisie otoMoto.pl to 65 tys. zł. 2-letniego francuza można nabyć już za 48,5 tys. zł.

* TU ZNAJDZIESZ NASZ TEST WIDEO PEUGEOTA 3008 * Nieco większym obciążeniem dla budżetu domowego będzie Hyundai IX35. Jednak wygoda i przestronność wnętrza oraz bagażnik o pojemności 465 litrów, czyni model równie ciekawym rozwiązaniem dla rodziny 2+2. Opływowa linia czyni z tego nieco wyrośniętego samochodu całkiem przyjemne w wyglądzie auto a stylistyka wnętrza sprawia, że każda kobieta będzie się dobrze w nim czuła.

* TU ZNAJDZIESZ PORÓWNANIE HYUNDAIA IX35 Z DACIĄ DUSTER * Ceny tegorocznego modelu z silnikiem benzynowym w wersji Classic, oferowanego na sprzedaż w serwisie otoMoto.pl, zaczynają się od 71 tys. zł. Roczny diesel z automatyczną skrzynią biegów, napędem na cztery koła, wyposażony dodatkowo m.in. w tempomat, stabilizator toru jazdy oraz czujnik parkowania to już wydatek około 100 tys. zł.

mw/mw/mw

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła