Jaguar XK8
Nie każdy motomaniak zadowoli się z pozoru zwyczajnym BMW czy Audi, prezentującym na pierwszy rzut oka w iście familijny charakter. Prawdziwy koneser czterokołowych dzieł sztuki za 50 tysięcy złotych kupić może kwintesencję brytyjskiej motoryzacji – Jaguara XK8. Wyspiarskiego drapieżnika z układem siedzeń 2+2, jedynie na papierze możemy nazwać czteroosobowym. W rzeczywistości tylne siedzenia traktować należy jako awaryjny bagażnik. XK8 widniał w ofercie od 1996 do 2006 roku.Standardowo pod długą maską pracował rzecz jasna pozbawiony mechanicznego doładowania silnik ośmiocylindrowy w układzie widlastym.
Początkowo z 4.0 l pojemności skokowej inżynierowie wydobyli rozsądne 294 KM i 393 Nm, co przekładało się na 6,4 s do 100 km/h i 251 km/h szybkości maksymalnej. W 2002 roku silnik rozwiercono do 4,2 litra, co zaowocowało wzrostem mocy do 395 KM i 541 Nm. "Jaga" w tej wersji setkę osiąga w 5,4 s. Niestety potencjał jednostek napędowych ograniczają automatyczne przekładnie, początkowo pięciobiegowe później sześciostopniowe.