Mazda RX-8
Kolejnym sportowcem wymagającym specyficznego podejścia i troski wymuszonej zastosowaną mechaniką, jest Mazda RX-8. Pokazana światu w 2003 roku "Japonka", ostatnia z silnikiem Wankla, widniała w cennikach producenta do 2011 roku. Niestety, wyśrubowane normy emisji spalin zabiły motoryzacyjny ewenement. We wnętrzu RX-8 przy odrobinie szczęścia zmieszczą się cztery osoby, dostęp do tylnych miejsc ułatwiają miniaturowe drzwi otwierane pod wiatr.
Fenomenem na światową skalę jest ów niesamowity silnik z wirującym tłokiem.Dzięki zastosowaniu dwóch rotorów o łącznej pojemności 1.3 litra, udało się uzyskać 192 lub 231 KM - w zależności od wersji. Wzorem poprzednika moc trafia na tylne koła poprzez manualną przekładnię, w słabszej pracuje pięciostopniowa zaś w topowej sześciobiegowa. W ofercie znalazły się także skrzynie automatyczne cztero- i sześciostopniowe. Precyzyjna praca i należyte zestopniowanie pozwala na dotarcie do 100 km/h w 6,5 s w mocniejszej odmianie, prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.