Subaru Impreza STI
Drugą japońską rajdową legendą faworyzowaną przez maniaków jest Subaru Impreza WRX/STI (GD). Odwieczny rywal Lancera EVO również nie może chwalić się walorami praktycznymi, ot przeciętnie wykonany i wyposażony sedan z Azji. Przeciętna jakość zastosowanych materiałów przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie w zestawieniu z kubełkowymi fotelami i skrywaną mechaniką Imprezy. Wedle tradycji Subaru, cztery cylindry ułożone są w układzie przeciwsobnym (boxer). Dzięki temu środek ciężkości znajduje się niżej niż u konkurenta, nie możemy zapomnieć również o charakterystycznym bulgocie doładowanej jednostki.
W początkowych latach dwulitrowy silnik z turbo oddawał do eksploatacji 218 KM w wersji WRX (później 225 KM). Fani Imprezy zgodnie twierdzą, że prawdziwe emocje zapewnia wariant STI. Do 2006 roku wyposażony w silnik 2.0 Turbo wytwarzał 265 KM, niestety ekologiczne wymogi zmusiły Subaru do wycofania owej jednostki. W jej miejsce pojawiła się rozwiercona do 2,5 litra znana z USA, dysponująca mocą od 230 w WRX do 280-300 KM w STI. Moc przekazywana jest na wszystkie koła z udziałem manualnych przekładni pięcio- lub sześciobiegowych.