Citroen DS4

None

Obraz

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Są samochody, które budzą skrajne emocje. Taki z całą pewnością jest nowy Citroen DS4.

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Zachęcona ciepłym przyjęciem modelu DS3, francuska marka postanowiła wprowadzić do produkcji całą gamę DS-ów.

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Oto drugi z nich: ma nadwozie o wyglądzie coupe i zawieszenie podniesione, jak SUV.

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Nawiązuje do modnych ostatnio crossoverów.

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Stylistykę potraktowano w nim jako sprawę nadrzędną, czasami nawet ważniejszą, niż zdrowy rozsądek i względy praktyczne.

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

W Barcelonie mieliśmy okazję poznać najmocniejsze wersje nowego Citroena.

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską mogą się znaleźć, opracowane wspólnie z inżynierami BMW, turbodoładowane silniki benzynowe 1.6 THP o mocy aż 200 KM (275 Nm w zakresie 1700 - 4500 obr./min.)...

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

... oraz jednostki diesla 2.0 HDi o mocy 163 KM (240 Nm w zakresie od 2 000 do 3 000 obr./min.)

/ 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Podczas pierwszych jazd testowych najmocniejsza wersja benzynowa potrzebowała średnio 9,8 l/100 km.

10 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Diesel zadowolił się wynikiem 7,8 l/100 km.

11 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Obie jednostki zapewniają bardzo dobrą dynamikę.

12 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Silnik benzynowy zapewnia maksymalną prędkość 235 km/h i przyspieszenie do setki w 7,9 s. Diesel - odpowiednio: 212 km/h i 8,6 s do setki.

13 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską Citroena DS4 może się znaleźć jeden z pięciu silników.

14 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

W przypadku jednostek benzynowych pojemność jest taka sama: 1598 ccm.

15 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Najsłabsza ma 120, a średnia - 156 KM.

16 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Słabszy diesel HDi z pojemności 1560 ccm rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm (przy 1750 obr./min.).

17 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Pierwsze spotkanie z tym samochodem budzi mieszane uczucia.

18 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Choć DS4 jest spokrewniony z modelem C4, na zewnątrz nie znajdziemy wielu identycznych elementów.

19 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Citroen DS4 jest samochodem bardzo dziwnym.

20 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy popatrzymy z boku, ujrzymy linię nadwozia coupe z klamką, ukrytą w zagłębieniu ostatniego słupka.

21 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Ilość miejsca na rodzinny bagaż, raczej niewielka. Do dyspozycji jest 370 litrów.

22 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze wydaje się znajome. To nie przypadek. Wiele elementów przeniesiono wprost z modelu C4.

23 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

DS4 ma swój styl.

24 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

W wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy skórzaną tapicerkę i charakterystyczne przeszycia foteli, nadające im bardzo atrakcyjny wygląd.

25 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Delikatną skórą obszyto nawet deskę rozdzielczą.

26 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Materiały zastosowane do wykończenia kokpitu mają ciekawe faktury i są miłe w dotyku.

27 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Ukryte w tunelach okrągłe zegary ze zminimalizowanymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza (środkowe części trzech zegarów wypełniają elektroniczne wyświetlacze) nie są czytelne. Jadąc w słońcu będziemy mieć wielkie trudności z odczytaniem właściwej prędkości.

28 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Całości dopełnia dobrze brzmiący zestaw audio firmy Denon.

29 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Z ergonomią jest już nieco gorzej.

30 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Kierowca i pasażer na przednim fotelu mają pod dostatkiem miejsca, ale obsługa auta nie jest idealna.

31 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Kierowca i pasażer na przednim fotelu mają pod dostatkiem miejsca, ale obsługa auta nie jest idealna.

32 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Kierowca i pasażer na przednim fotelu mają pod dostatkiem miejsca, ale obsługa auta nie jest idealna.

33 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Na tylną kanapę trudno się dostać.

34 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Na tym jednak nie koniec. Brakuje miejsca dla nóg.

35 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Ten samochód próbuje nadrobić te wszystkie niedociągnięcia niepowtarzalnym stylem.

36 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Nie sposób odmówić mu oryginalności.

37 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Citroen DS4 zaskoczy każdego, kto próbuje ocenić auto po jego wyglądzie.

38 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Znakomite parametry trakcyjne sprawiają, że podróż DS-em nr 4 może być wielką przygodą.

39 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Kaseta z klamką jest elementem „doczepionym” do skrzydła drzwi i wystającym z niego na kilkanaście centymetrów.
Nie wydaje się to być bezpiecznym rozwiązaniem dla wsiadających na tylną kanapę. Zwłaszcza dzieci. Drugi problem wynika z faktu, że skrzydło drzwi jest bardzo wąskie. Otwór przez który się wsiada jest dodatkowo ograniczony stalowym rantem, który sprawia, że dorośli pasażerowie muszą się nieźle nagimnastykować, by wcisnąć się na tylne siedzenie. Na domiar złego kształt drzwi wymusił zastosowanie rozwiązania, którego nikt w samochodzie o takim rodzaju nadwozia by się nie spodziewał. Ze względu na „doczepioną” klamkę i ograniczoną ilość miejsca, boczne szyby wklejono w drzwi na stałe. Pasażerowie siedzący z tyłu mogą więc liczyć tylko na klimatyzację.

40 / 40Z innej planety?

Obraz
© Marek Wieliński

Choć DS4 jest spokrewniony z modelem C4, na zewnątrz nie znajdziemy wielu identycznych elementów.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka